Интернет игрите провокират агресия в реалния живот

Влиянието на компютърните игри от края на 20ти век и особено в началото на 21ви век е стигнало такива размери и аномалии, които предизвикат диспути на глобално ниво. Съществуват редица изследвания за влиянието на компютърните игри и в частност за пренасянето на агресията от екрана в "живия" живот от цял свят. От Сингапур, през Европа и до Щатите. Използват се най-различни технологии, стратегии и начини за изследване от директни наблюдения до сложни и иновационни технологии, които измерват физиологическите показатели на хора, които са прекарали известно време в наблюдение и играене на агресивни, брутални компютърни игри. Откритията, до които стига професор Бушман, повдигат сериозните въпроси за моралната отговорност на родителите за това, дали са наясно как прекарват свободното си време техните деца. Резултатите от изследванията доказват, че е необходимо да се проявява контрол и знание от тяхна страна при избора на компютърни игри от тяхното дете. 



Изводите, до които достигат редица учени от цял свят са особено смущаващи. Играенето дори в непродължителен период на изпълнени с насилие компютърни игри води до раздразнителност, избухливост, проява на вербална и невербална агресия към социалното ни обкръжение. Те "вцепеняват" мозъците и притъпяват сензитивността към наситени с агресия ситуации, вцепеняват емоционалната интелигентност и притъпяват чувстовото за емпатия, което е едно от най-важните качества необходими за пълноценно съществуване в модерните общества. Обобщено изследванията на различни реномирани американски институти и университети (университета в Охайо, Националния институт за неврологични заболявания и инсулти в Бетезда, САЩ,   Американската асоциация на психолозите,)  стигат до общите изводи, че злоупотребата или така наречаната пристрастеност към подобни брутални компютърни игри води до трайна и нестихваща агресия проявена в реалния живот в най-различните и форми.


97% от децата в щатите играят компютърни игри, никакви забрани и етикети, не могат да ги спрат да изискват от родителите им да закупят най-новата особено агресивна компютърна игра. Само в първите 24 часа, най-комерсиалните резултати се продават в милионни копия. По цял свят се наблюдават случаи на агресия към другите, както и на автоагресия стигаща до абсолютно физическо изтощение и смърт.


Минаването на мисии, избиването на невинни, незачитане на правилата и законите мотивирано в виртуалния свят, бива интерпретирано като начин на поведение в реалния живот. Девиациите са изключително сериозни, маргинализиране и изолиране на младите подрастващи води до пагубни последствия. Никой не е застрахован, няма никакво значение: пол, възраст, култура, раса, общество.


От другата страна са изследвания на Тексаски университет (Международния университет Texas A&M), който в опозиция твърди след емпирични изследвания, че се отдава прекалено голямо значение на влиянието на компютърните игри за сметка на бедност, агресия от страна на близки и роднини, нисък социален статус, както и други значителни социални проблеми

1 коментар: